Személyiségfejlesztés
"A világ egyetlen főiskolája és egyeteme sem tehet érted többet
mint, hogy segít neked segiteni önmagadon."
(Frank Bettger)
Egy - az USA-ban végzett - felmérés szerint, az ember az életében elért sikereit csupán 12 - 15 %-ban köszönheti a szakmai ismereteinek. A többi 85 - 88 %-ért, az egyéb személyes tulajdonságainak, képességeinek és jártasságainak lehet hálás.
Ezt figyelembe véve, már könnyebb megérteni, hogy miért lesznek az érzelmi intelligencia tantárgyakból jeles eredményt érdemlő, de az iskolákban tanított tantárgyakból csak jó, közepes átlageredményt produkáló tanulókból, az érettségi találkozók kiemelkedően népszerű, sikeres egyéniségei.
Ugyancsak nyilvánvaló az oka annak, hogy az ezeken a találkozókon megjelenő - hajdanán kitűnő bizonyítvánnyal rendelkező - éltanulók többsége, gyakran miért csak az átlagos karrier felmutatására képes, középmezőnyben található meg.
Ma már érzékelhetjük a jeleit annak, hogy társadalmunk az "erőforrás alapú" helyett a "tudás alapú" társadalommá kezd átalakulni. A tudás lesz az, s nem a nyersanyag, ami a profitot hozza.
A jövőben különös fontosságot fog kapni az önmagunkhoz és másokhoz értés képessége (Hozd ki magadból a képességeid maximumát!), mely leginkább a személyiségfejlesztésünkben testesülhet meg.
"Átlagemberek rendkívüli módon kivételes hatékonyságra fejlesztik a kapcsolatépítési képességeiket, és ennek köszönhetően magas jövedelemre tesznek szert."
- mondja Denis Waitley az USA űrhajósait és olimpiai bajnokait pszichológiai szempontból felkészítő világhírű szaktekintély.
A kapcsolatépítési képesség fejlesztése korábban nem tartozott - és ma sem tartozik - az iskolákban oktatott tantárgyak közé. Hasonlóan egyéb, az érzelmi intelligencia fogalomkörébe tartozó, emberi együttélést, egyéni teljesítményfokozást megkönnyítő jártasságok sem szerepelnek a tanrendekben.
Hol van mód ezeknek az elsajátítására? - merül fel a kérdés.
Az ÉLETBEN! - kapjuk a választ. De, kitől szerezhetünk be minél több, hasznos információt ezekről a jártasságokról, hogy elsajátításukkal elkerülhessük a kínos buktatókat?
Válasz: A profi hálózatépítő termékforgalmazóktól, és méghozzá a legolcsóbban...
Sokan szeretnének több jövedelemre szert tenni, és keresik ennek a lehetőségeit. Ma már sokféle lehetőség közül válogathatnak. Nagy jövedelmeket jó néhányan képesek előállítani.
A kérdés csupán az, hogy mindezt, milyen áron, milyen kockázatok mellett, milyen lemondások árán sikerül elérniük?
Ezzel szemben az MLM révén, olyan módon tud az ember jövedelemre szert tenni, hogy - megfelelő betanulást követően - ideje is jut annak élvezetére.
Mai társadalmunkban - ahol leginkább a "mikrohullámú sütő alapelv" érvényesül az emberek meggazdagodás és siker utáni vágyában is - a népszerű jelszó: "Mindent azonnal!"
Sokan a külső tényezőkben keresik a megoldást, pedig az belül van. Mindent szívesen megváltoztatnának, kivéve azt, ami miatt a nem kívánatos helyzetükbe jutottak. Magukon kellene leginkább változtatniuk.
A jövedelemszerzés aranyszabálya
Itt az ideje rájönni arra, hogy mindenki annyi fizetést kap, amennyit megérdemel (amennyit ki tud harcolni saját magának). Ha valakinek ez kevés, váljon értékesebb emberré! Tegye magát alkalmassá értékes - napjainkban egyre nagyobb anyagi elismerésben részesített - szolgáltatások nyújtására. Senki sem akadályozhatja meg őt ebben.
Mondjak egy ilyen szolgáltatásfajtát?
Ilyen a természetes, az erőszak- és zaklatásmentes, az ügyfelek kíváncsiságát felébresztő, és a beleegyezésükön alapuló internet alapú személyes marketing tevékenység.
A hálózatépítők speciális jártasságok kifejlesztésének köszönhetően, nem a szokásos pénztökére építik az otthonról irányítható, független vállalkozásukat, hanem leginkább a kapcsolati tökéjükre alapozzák azt. Erre a sajátos tőkefajtára a gazdagok (milliomosok) észjárásának, gondolati és cselekvési szokásainak elsajátítása révén tesznek szert.
Képessé válnak a személyes félelmeik, kétségeik, önbizalomhiányuk leküzdésére. Jártasságot szereznek a felelősségvállalásban, az emberekkel való bánásmód, az időbeosztás, a célkitűzés, a pénzkezelés, kalkulált kockázatvállalás, és a pozitív hozzáállás elsajátításának területén.
Megértik és alkalmazzák az "ok - okozat (eredmény) egyetemleges törvényét". Tudatában vannak gondolataik, hiedelmeik sorsformáló hatalmának, és azt igyekeznek ki is használni.
Tudják jól, hogy mielőtt gazdaggá válnának, ezt megelőzően a gondolkodásmódjukat szükséges a gazdagokéhoz hasonlóvá átalakítaniuk. Fejben kell előbb milliomossá válniuk, hogy aztán, a valóságban is azok legyenek. Nem pedig fordítva.
Ha megváltoztatjuk az okot (pl. a gondolatainkat, hiedelmeinket), meg fog változni az eredmény (pl. a körülményeink) is.
Abban az esetben, ha sikerül megváltoztatnunk egyik gondolatunkat, vagy önkorlátozó hiedelmünket, egy láncreakciót indíthatunk el, aminek eredményeként képesek leszünk megtenni azokat a cselekedeteket, amelyek az általunk óhajtott állapotokat hozzák létre.
Ez az indoklása annak, hogy miért van szükség az agyunk tudatos átprogramozására. Ez az egyetlen módja annak, hogy kilábaljunk a nem megfelelő életkörülményeinkből fakadó, állandó aggodalommal, és stresszel telitett, reménytelennek tűnő helyzetünkből.
Kik programozzák az agyunkat ?
Az egyik legmélyebb hatású, gyakran az egész életutunkat meghatározó programot a szüleinktől kapjuk. Az a mód, ahogyan szüleink viselkedtek, ahogyan megküzdöttek, vagy meghátráltak egy-egy nehézséggel szemben, tudat alatt mélyen benne él a gyermekeikben.
Nagy az esély arra, hogy hasonló esetben a szülői viselkedés mintát fogják követni, hiszen nem láttak mást. Ha pedig láttak is, a szüleiktől kapott minta sokkal hatékonyabb.
Azok az elvek, amelyeket szüleink plántáltak belénk, egy életre meghatározhatják, hogy milyen területeken, milyen megoldási módszerekkel próbálkozzunk.
A másik nagy programozó az iskola. Ma már egyre több kutatás mutatja ki, hogy a hagyományos iskolai oktatás a gazdag gyermekkori képességskála beszűkítésének, elsorvasztásának, uniformizálásának egyik leghatékonyabb eszköze.
Abból a 20-25 fontos képességből, amelyet mindannyian magunkkal hozunk, az iskolai oktatás és nevelés alig 4-5 képesség alakulását kíséri figyelemmel és részesíti előnyben a többiekkel szemben.
"Gyakran egy élet nem elég hozzá, hogy azt a rabszolgát, amelyet az iskolában neveltek belénk, kiverje belőlünk" - állapították meg a neveléstudománnyal foglalkozó szakemberek.
Napjainkban tanúi vagyunk annak, hogy a serdülőkori, de sokszor a felnőttkori viselkedés legfontosabb programozójává lép elő a tömegkommunikáció, főként a televíziós műsorsugárzás.
Ezzel az a baj, hogy a tv műsorok, mozi és videofilmek egy nem létező, kitalált, mesterségesen, sokszor negatív irányban torzított világot tárnak elénk gyakran nagyon hatékony eszközökkel.
Az innen másolható életvezetési és viselkedési programok a valóságos életben vagy semmit sem érnek, vagy egyenesen károsak, veszélyesek a társadalomra és az egyénre egyaránt.
Mi a megoldás ?
A fentiekből az következik, hogy azokat a programokat, amelyekkel életünk során feltöltődtünk a szüleink, az iskola, a környezetünk révén, rendszeres időközökben felül kell vizsgálnunk.
Olyan ez, mint a hogyan a számítógépeinkben is idöröl-idöre le kell cserélnünk már elavult szövegszerkesztő programjainkat, különben egy idő után nem tudjuk fogadni, elolvasni a környezetünkből érkező, már modernebb programnyelveken irt üzeneteket.
A fejünkben lévő programjainkat is folyamatosan frissítenünk kell, mert nagy a veszélye annak, hogy a szüleinktől, iskoláinktól, munkahelyünktől kapott viselkedési programjaink már elavultak, nem alkalmasak a jelenlegi helyzetünk és életproblémáink megoldására. "Lifelong learning" - "Élethosszig tanulás" - ez a jelszó a fejlett országokban, ahol azt vallják, hogy a XXI. században, a gyorsuló idő korában, felnőtt fejjel is, átlag ötévenként újabb és újabb ismeretek körét kellene elsajátítanunk.
Mi ennek a módja?
Meg kell óvnunk magunkat a "negatív programozástól" - ebben főleg a média a ludas - és tudatosan olyan programokat és olyan környezetet kell választanunk, amelyek az új helyzetben is hatékony, a kornak megfelelő programokat tanulhatunk meg.
Ez utóbbit személyiségfejlesztő könyvek, hang- és videokazetták CD-k, illetve tanfolyamok segítségével valósíthatjuk könnyen meg. Rendkívül fontos, hogy a pozitív beállítottságú, sikeres emberek közelében lehetőleg minél több időt töltsünk el.
Remélem, hogy ezzel a példával sikerült Ön előtt feltárnom az önfejlesztésben rejlő óriási lehetőségeket. Az emberek széles tömegének lenne szüksége ezekre az ismeretekre, mégis rengetegen elsiklanak felette.
A személyiségfejlesztés valójában a KULCS az életkörülményeink megváltoztatásához. A segítségével módunk nyílik a problémáinkat okozó tényezők módosítására.
Az MLM és a személyiségfejlesztés
Az MLM-et gyakran szokták egy "termékforgalmazásnak álcázott, leghatékonyabb személyiségfejlesztő programnak" is nevezni. Nem véletlenül, hiszen az a furcsa helyzet állhat elő, hogy "megfizetik az embernek azt, ha megjavul...", ha értékesebb, a társaival hatékonyabb együttműködésre képes személlyé képezi át magát.
Sokakat megtéveszt az, hogy felületes ránézésre a hálózatépítő munkatárs a jutalékát, különféle termékek és szolgáltatások értékesítéséért cserében kapja.
Az igazi jutalmat számára azonban, nem csupán az anyagiak jelentik, hanem az a többféle formában megnyilvánuló haszontöbblet, aminek élvezetére személyisége gazdagodása révén tehet szert. Az igazi MLM-ező, sokaknak szimpatikus személlyé, praktikus információk továbbításának önzetlen forrásává képezi ki ezért magát.
Az MLM esélyt ad arra, hogy - intelligens, szórakoztató és élvezetes módon - informáljunk másokat különféle lehetőségekről, és cserébe kapjunk megfelelő anyagi elismerést a színvonalas szolgáltatásainkért.
Ma már jól látható, hogy az értékesítésre a jövőben egyre inkább az olyan tájékoztató, felvilágosító, népszerűsítő és oktató tevékenységek válnak legjobban jellemzővé, amelyeket csak a megfelelő érzelmi intelligenciával rendelkező személyek lesznek képesek sikerrel elvégezni.
Gyakran találkozik az ember azzal a mondással, hogy " Öt év múlva az lesz belőled, amilyen könyveket jelenleg olvasol, amilyen hang- / videokazettákat CD-ket hallgatsz / nézel, és amilyen emberekkel barátkozol és töltöd együtt a szabadidődet."
A személyiségfejlesztésre azonban nem csak az életben való könnyebb boldogulásunk, vagy az ügyfeleink jobb minőségű szolgáltatásokban részesítése céljából van szükségünk, hanem a minél jobb vezető egyéniséggé válásunk érdekében is. Hogy miért? Ezt, majd egy másik cikkben fogom elmondani.
Végül a személyiségfejlesztés meghatározását egyik kedvenc mentorom megfogalmazásában ajánlom elolvasni:
"Törekvés a képességeid, adottságaid lehető legteljesebb kifejlesztésére. Valamennyi energiádnak a bevetése az erőforrásaiddal - az időddel, energiáddal, szellemi kapacitásoddal, a gondolkodási, képzelő és alkotóképességeddel - való bölcs gazdálkodás érdekében. Az adottságaid hasznosítására és a képességeid továbbfejlesztésére, bármikor lehetőséged nyílik az életben." (Jim ROHN)
Forrás: Kajárik Béla
|