Gondololatbreszt gondolatok
"Kptelen vagyok brkinek brmit megtantani.
Csupn elgondolkodtatni tudom az embereket."
(SZKRATSZ)
Egy - egy dnts meghozatala eltt megri tbb szempontbl is megvizsglni az adott tmakrt. Ehhez a vizsgldshoz szeretnnk segtsget adni nhny krds, illetve gondolat felvetsvel. A tmk kivlasztsa esetleges, azokat folyamatosan aktualizljuk, s jabbakkal egsztjk ki ket.
Megengedhetjk-e ma magunknak azt a luxust, hogy alkalmazottknt ljk le az letnket?
Az letminsgnk megrzshez elengedhetetlen a rendszeres testmozgs. A mostani letvitelnk mellet mennyire jut erre idnk?
Megri-e annyira hajtani a pnzt, hogy kzben olyan dolgokat veszt el az ember, amit mr pnzrt sem szerezhet vissza (pl. egszsg, bartok)?
Ma mr nem az informci birtoklsa a fontos, hanem micsoda?
A szemlyre szabott megoldsok kidolgozsa az gyfelek szmra. Napjainkban mr csak ezt djazza igazn a piac.
Az Internetnek ksznheten brki hozzfrhet az informci-bzisok tmeghez. Az embereknek viszont, egyre kevesebb idejk jut a "kutatsi munka" elvgzsre. Ksz hasznlhat receptre vgynak, - mghozz azonnal!
Jvedelemre tehetnk szert, ha erre hajlandk vagyunk, s kpesek a tudtukra is hozni, hogy mi alkalmasak vagyunk erre a feladatra.
VAGYONSZERZS = Hatsgyakorls a tmegekre
Alapigazsg: Ha tbb jvedelemre szeretne szert tenni az ember, akkor hatst kell tudni gyakorolnia a tmegekre.
Vegyk pldul a vilgsztrok, lsportolk esett. Emberek millii az szereplsk, fellpsk idpontjhoz igaztjk a napirendjket. Egy bokszol mrkzsnek megnzse miatt, hajlandk akr ks jszakig is fennmaradni, vagy egy kedvenc sznsz, eladmvsz fellpsnek idejhez igaztjk a htvgi programjukat.
Nem vletlen, hogy egy ilyen tmegek befolysolsra kpes szemly - jogosan - az tlagkereset tbbszrsre tesz szert.
Ugyanilyen lehetsg trul fel az "tlagemberek" eltt is, egy kapcsolati marketing vllalkozs esetben. k is emberek ezreinek az letre gyakorolhatnak befolyst gyfl - munkatrsi hlzatuk tagjai rvn (Pl. Wellness termkek rtkestse esetben, javthatnak azok egszsgi llapotn, letminsgn, segthetnek a gygyszerkltsgeiket lecskkenteni...) Egy ilyen jvedelemszerzsi mdszer elsajttsval valban, emberi sorsok megvltoztatsra nylik mdjuk.
Mi az igazi kockzat az letben?
Az igazi kockzat az letben az:
- ha letnk vgig msnak dolgozunk, s csak tredkt kapjuk meg az ltalunk produklt rtknek,
- ha kitesszk magunkat annak, hogy msok llaptsk meg a munkabrnket, mennyit r a tevkenysgnk.
Ebben az esetben tbbnyire azt a fizetst fogjuk megkapni, amirl a munkaadnk azt gondolja, elegend arra, hogy ne menjnk el mshov, egy jabb llst keresni magunknak. Rsznkrl pedig, elegend annyi erfesztst megtennnk, hogy mg ne bocsssanak el bennnket...
Hol sajtthat el az emberekhez rts tudomnya?
A wellness tancsad munkatrsak szemlyes kapcsolatrendszerre pl szolgltat-tjkoztat tevkenysgnek hatkonysgval a nagy cgek a jvben kptelenek lesznek felvenni a versenyt. A sajt vllalkozsukban szabadon "dolgoz" nmotivlt - a termkeiket kiprbl, a kell haszontapasztalatok birtokban lv, s megfelel nbizalommal rendelkez - hlzatptk, az emberekhez rts tudomnybl magasan leiskolzzk a cgek csupn fizetsrt dolgoz alkalmazottait.
Ez utbbiak az idejket a munkahelykn tbbnyire rzelemmentes zemmdban tltik, s a potencilis vsrli rdekldst, nem a sajt letminsgk javtsra knlkoz alkalomnak tekintik, hanem inkbb csak nmaguk bosszantsnak. Ez a hozzllsukban is gyakran tkrzdik.
Mg el kell majd telni egy kis idnek, hogy a lakossg rjjjn arra, ha valdi szolgltatsban szeretne rszeslni, akkor a kapcsolati marketinget alkalmaz cgek tancsadihoz rdemesebb fordulnia, mint a hagyomnyos cgek alkalmazottaihoz. A sokak ltal egyre inkbb ignyelt, megklnbztet odafigyelst, szemlyes bnsmdot az elbbiek magas sznvonalon kpesek biztostani. A mai kereskedelemre kzismerten jellemz, a nagyfok szemlytelensg s az interaktivits hinya.
A kapcsolati marketinget alkalmaz cgek gyakorlatban nagyon ritkn fordul el, hogy a vsrl tbbet tud a termkekrl, vagy szolgltatsokrl, mint az azokat forgalmaz, tancsad.
Szlnek ajnlott - nmaguknak felteend - krdsek
Mit veszthet az ember azzal, ha nem ltja a gyermekeit fejldsk kzben? (Tbbnyire csak estnknt s reggelenknt vethet rjuk egy pillantst, mikor mr, vagy mg az gyukban alszanak.)
Milyen rzs tudni azt, hogy gyermekeink egynisgnek kialakulsra leginkbb idegen emberek gyakorolnak hatst, s nem mi? (Mivel nincs idnk velk foglalkozni akkor, amikor mg befolysolni tudnnk ket...)
Mire szokott az ember legszvesebben a gyermekkorbl visszaemlkezni? A szleitl kapott legdrgbb jtkaira, vagy a kzs csaldi kirndulsokra? (A gyakorlatban leginkbb az elbbi a kivitelezhetbb. Nhny tzezer forinttal megoldhat. Az utbbi, viszont idignyes, s ebbl egyre kevesebb ll a mai ember rendelkezsre...)
A jelenlegi jvedelmnk lehetv teszi-e, hogy olyan feltteleket biztostsunk a gyermekeink szmra, amilyeneket korbban elkpzeltnk?
Mitl kellene ma leginkbb flnie az embernek?
Az embernek leginkbb nem attl kellene flnie, hogy egy jfajta tevkenysgbe belevgva, vllalnia kell a bizonytalant, s a negatv emberek kritikjnak az elviselst, hanem attl, hogy az tlagemberek mdjra kell majd lelnie az lett. Ekzben nem hasznlhatja ki a benne rejl - eddig fel nem fedezett, s ki nem fejlesztett - adottsgait s tehetsgt.
Mi a kifizetdbb?
Brbe adni a munknkat, tudsunkat, energinkat s idnket, vagy inkbb befektetni azt?
A mi javaslatunk az, hogy befektetni! Igen m, de mibe? - hangzik a jogos krds.
Elssorban sajt magunkba, j ismeretek szerzsbe, tapasztalataink gyaraptsba s szemlyisgnk fejlesztsbe.
Megtanulhatjuk, hogyan legynk kpesek msok "formba hozsra", rdbbentsre, hogy sokkal jobb letminsgben lhetnnek.
Pldt mutathatunk abban, miknt lehet olyan mdon jvedelemre szert tenni, hogy kzben lvezzk is azt, amit csinlunk.
Mire rdemesebb fordtania az embernek a szabad idejt?
Arra, hogy elterelje a figyelmt a jelenlegi problmirl (pl. TV nzs, aluljrkban rult, olcs "irodalmi alkotsok" olvassa, fecseg-cseveg rdimsorok hallgatsa ), vagy pedig inkbb arra, hogy megtallja ezekre a problmkra a megoldst?
Hzastrsak szmra felteend krds
A jelenleg folytatott tevkenysgnkkel mennyi idn bell lesznk kpesek megteremteni azokat az anyagi feltteleket, amelyek szksgesek ahhoz, hogy bevlthassuk az egymsnak tett korbbi greteinket?
Mi szeretne lenni, ltenyszt, vagy inkbb zsok?
rdekes megfigyelni, hogy az emberek tlnyom tbbsge arra kpezi ki magt, hogy egy versenylovat jl meglovagolva elsknt rjen clba. A pldnkban a lovat ajnlatos egy fix llssal behelyettesteni. Az iskolk ontjk a jobbnl jobb zsokjellteket.
ltalban senki sem gondol arra, hogy az igazi nagy nyeresgeket egy - egy hres derby megnyerse alkalmval nem a zsok, hanem a befut l tulajdonosa kapja. az, aki megteremtette a feltteleket a zsok szmra, hogy nyerhessen.
Ugyanez a helyzet a munkalehetsg teremts esetben is.
Az ipari forradalom idejn, s sokan mg a kzelmltban is gy gazdagodtak meg, hogy MUNKAHELYEKET hoztak ltre. Lehetsget teremtettek msok szmra, hogy azok eladhassk nekik a jvedelemtermel erforrsaikat (idejket, energijukat, tehetsgket, kreativitsukat.) Klasszikus pldja az ilyen mdon val meggazdagodsnak Henry FORD az autgyros.
Ma a kapcsolati marketinges cgek rvn gyakorlatilag minimlis befektetssel (30-50 ezer forinttal lehet ugyanezt megcsinlni. Nincs szksg pletek felptsre, gpek megvsrlsra. Elegend, ha egy marketing (embereket vsrlsra sztnz) szolgltatsra szakosodott vllalkozsba kezdnk bele.
Ha a wellness egszsgmegrz filozfira alapozott - az egyni ignyeket maximlisan figyelembe vev - vllalkozsunkhoz hasonlk ltrehozsra tudunk msokat is sztnzni, akkor hatvnyozottan rszeslhetnk ennek a most szlet j ipargnak a nyeresgbl.
Szinergikus - egyms hatst klcsnsen erst - egytt hatst hasznlhatjuk ki az albbi trendeknek: Internet, e-kereskedelem, wellness, kapcsolati marketing s az emberi viselkedstan legjabb kutatsi eredmnyinek gyakorlati alkalmazsa.
Forrs: Kajrik Bla
|