Mi a Kapcsolati Marketing?
Ez egy annyira új, az eddigi vállalkozási formáktól eltérő - összetett - tevékenység, hogy egy mondatban pontos definíciót adni róla képtelenség.
Ezt mutatja az is, hogy úgy a külföldi, mint a hazai szakirodalomban számtalan kifejezést találunk, amely csupán egy -egy jellemzőjét hangsúlyozza ki a szakmának.
Angol nyelvű megfogalmazások: Network Marketing, MLM (Multi-Level Marketing), Relationship Marketing, People's Franchise.
Hazai kifejezések: ajánló marketing, fogyasztói hálózatos értékesítés, mikro-franchise, személyes marketing, MLM, referencia marketing, hálózatos piacszervezés, személyes fanchise, kooperációs marketing.
Attól függően változik a kifejezés, hogy a jövedelem képződésének a forrására, vagy a tevékenység jellegére helyezzük-e a hangsúlyt. Magának a marketing kifejezésnek az értelmezése is erre a szakmára - még az angol nyelvterületen élők számára is - többnyire gondot okoz...
Az emberek többségének első hallásra, az eladás szó jut az eszébe, és meg is könnyebbülnek, hogy "tudják" miről van itt szó. Mit sem sejtve, hogy életük egyik nagy lehetősége mellett sikerült éppen elballagniuk...
Ők még nem találkoztak azzal a szállóigével, hogy: "Az előítélet sokszor ártalmasabb, mint a tudatlanság."(Kinai közmondás)
Akik viszont nem nyugszanak könnyen bele, hogy egy kifejezés mögötti tartalommal ne legyenek tisztában, és tovább folytatják a nyomozást, rendkívül értékes információk birtokába juthatnak.
A kapcsolati marketing egyik tömör megfogalmazása:
Kevés anyagi ráfordítással - a jelenlegi munkahely megtartása mellett - elkezdhető, otthonról végezhető tevékenység, amely az átlagemberek számára is kiemelkedő jövedelemszerzési lehetőséget teremt, a régóta dédelgetett vágyaik megvalósítására.
Egy - egy új jelenség felbukkanásakor ajánlott minél több - független - forrásból informálódni. Napjainkban az internetnek köszönhetően ez nem jelent már problémát. Így elkerülhetjük, hogy többekhez hasonlóan, csupán egy negatív eset példája alapján alkossunk véleményt és hozzuk meg a döntésünket.
Azok számára, akiknek idejük és kedvük megengedi, hogy könyvekből tájékozódjanak, A szakmát bemutató könyvekből néhányat elolvasva további információkat szerezhetők erről a tevékenységről. |
|
Az alábbi honlapokon szintén lehet tájékozódni a szakmával kapcsolatban:
Nézzük meg előbb azt, hogy mi nem a kapcsolati marketing.
Nem a hirtelen meggazdagodás legújabb módszere. - bár sokan így hirdetik... Már azért sem, mert jól tudjuk, hogy a kapcsolatok kialakításához, megerősítéséhez, elmélyítéséhez időre van szükség!
Nem is piramis játék, még csak pliótajáték sem. Ezek tiltott tevékenységek.
Most pedig közre adok néhányat az általam összegyűjtött megfogalmazásokból és kifejezések-ből, amelyekkel ennek a szakmának a sokoldalúságát és újszerűségét szeretném érzékeltetni:
- Az ősi bölcsességeken és a korszerű technikán alapuló - észrevétlen - értékesítés művészete.
- A vállalkozói, érzelmi hullámvasúton haladás megszokásának egyik olcsó és eredményes módszere.
- Emberi sorsok pozitív megváltoztatásának hatékony eszköze.
- Az emberi kapcsolatok profi módon való menedzselése.
- Termékforgalmazásnak álcázott hatékony személyiségfejlesztő program.
- Napjaink egyik igazán etikus vállalkozási formája.
- Azonnali- és hosszútávú jövedelemszerzés egyidőben történő megvalósítása.
- Az emberi kapcsolatépítés művészete.
- A vállalkozói mentalitás kifejlesztésének korszerű, és alacsony költségű oktatási intézménye.
- Igazi vezetőket képező "nagyüzem".
- Nem egy újabb változata az "Ugye szeretnél te is meggazdagodni, semmit sem csinálva?" nevű jövedelemszerzéssel kecsegtető ajánlatoknak.
- Lehetőség a jelenlegi megatrendek előnyeit élvezők közé kerülésre.
- Az életben való boldoguláshoz szükséges képességek kifejlesztésének egyeteme.
- A termékek és szolgáltatások értékesítésének korszerű és ígéretes jövő előtt álló módszere.
- Alkalom arra, hogy felébresszük a bennünk szunnyadó óriást, amely arra vár, hogy megvalósítsa az álmainkat.
- Másolható üzleti vállalkozás formájába öntött személyiségfejlesztés.
- Az információs korszak franchise vállalkozása (Robert Kiyosaki)
- A kapcsolatépítésre és a kommunikációra szakosodott vállalkozás.
- Nem csupán a saját erőfeszítéseidért, hanem a csoportoddal közösen végzett tevékenységért járó jutalomból is részesülhetsz.
- Egyik módszere annak, hogy az unokáidat megkíméld a fix állás megszerzéséért való kilincselés kellemetlenségeitől.
- Talpraesettség (érzelmi fürgeség) egyeteme.
- A nyugdíj megduplázásának praktikus módszere.
- Lehetőség arra, hogy pénzünk helyett, időnket, kreativitásunkat, energiánkat, tapasztalatainkat másokba befektessük, és élvezzük ennek hosszú távú előnyeit.
- Egy olyan különleges vállalkozási mód, amely az "átlagembereket" rádöbbenti arra, hogy ők a különleges emberek csoportjába tartoznak.
- Nem mindenkinek egyaránt való - univerzális - megoldás. Egyeseknek nem éppen ez az ideális jövedelemszerző módszer.
- Önmagunkhoz és az emberekhez értés tudománya.
- Távvezérelt értékesítés + személyiségfejlesztés + vezetői vállalkozás
- Önkorlátozó hiedelmeinktől való megszabadulás eredményes technikáinak, eszközeinek és ösztönző környezetének a biztosítása.
- Szülőknek lehetőség arra, hogy visszaszerezzék kamasz gyermekeik előti - alaposan megtépázott - tekintélyüket.
- Pénzügyi inteligenciánk továbbfejlesztésének hatékony módszere.
- Kedvező lehetőség a sikeres és önerőből meggazdagodott emberek észjárásának, gondolkodási szokásainak elsajátítására.
- Az alkalmazotti, vagy egyéni vállalkozói pozícióból cégtulajdonossá válás olcsó és gyors módszere.(Robert Kiyosaki)
- Fogyasztói hálózatos értékesítésre szakosodott mikro-franchise vállakozások létrehozása és működtetése.
- Lehetőség egy sikeres - akár piacvezető világcég - nyereségéből való részesedésre.
- Alkalom arra, hogy segítséget kapjunk önmagunk kitalálásához.
- Vállalkozói bátorság elsajátításának iskolája, minimális költségek mellett.
- A jövedelemszerzésnek az a módja, amely abban rejlik, hogy másokat is megtanítunk pénzt keresni.
- Kapcsolati tőkeképzés tudományegyeteme.
- Az anyagi függetlenség biztosításának egyik receptje.
- Emberbarát gazdasági modell: olyan emberközpontú vállalkozási forma, amely életünk szövevényes emberi kapcsolatainak hálózatán alapszik.
Lényeges különbség a hagyományos kereskedelemmel szemben:
Itt nem az egy alkalommal történő értékesítés a fontos hanem az, hogy az ügyfél használja is a terméket, és sikerüljön neki megoldani a problémáját a megvásárolt termék - és az értékesítő munkatárs tanácsainak - segítségével.
"Ha eladsz egy terméket, akkor pénzt keresel,
de ha egy elégedett ügyfél sikertörténetét tudod felmutatni,
akkor egy vagyonra tehetsz szert."
(Jim Rohn)
Ennek a nálunk mintegy 15 éve már ismert, de az internet alkalmazásának köszönhetően egy megújult lendülettel terjedő, igen perspektivikus tevékenység lényegének, szerintem legjobb megfogalmazása a következő:
Személyes tanácsadásra épülő közvetlen értékesítés
|
Ha Ön kedvet érez ennek az etikus és korszerű módszernek az alkalmazásához az anyagi helyzete és életminősége javítása érdekében, és szeretné megtudni hogy egyáltalán ez megfelel-e az Ön adottságainak, javaslom, hogy vegye fel velem a kapcsolatot levélben.
Annak kézhezvételét követően fel fogom Önt hívni, hogy egy rövid beszélgetés során kölcsönösen megállapíthassuk, mennyire felelünk meg egymás elvárásainak.
Forrás: Kajárik Béla
|