Eljött a Te időd :)
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Naptár
2024. Szeptember
HKSCPSV
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
05
<<   >>
 
A nagy átverés
 
Az oldalak eredetije:
 
Egészségünk
 
Mi kell a boldoguláshoz?
 
Könyv ajánlók, idézetek
 
MLM tények
 
Mi kell hozzá?
 
Mit nyerek vele?
 
Szellemi termékforgalmazás


Szellemi termékforgalmazás


Az előző században a híres vagyonteremtők nagy része a termékek előállítása révén tett szert gazdagságára. A század utolsó évtizedeiben viszont már azok tűntek ki, akik a termékek forgalmazásában voltak kiválóak.

Ennek oka abban kereshető, hogy termékgyártásban maximálisan sikerült megvalósítani a technológiai fejlődés nyújtotta előnyök optimális kihasználását.

Nézzünk egy példát: Egy, a múlt század közepén gyártott terméknek az eladási árát vegyük 100 Ft-nak. Ebből az összegből 70%-ot az előállítási költség tett ki, és a maradék 30% fedezte a termékforgalmazást.

A fejlett gyártási technológiák, anyagtakarékossági eljárások alkalmazása, és a termelés olcsó munkaerővel rendelkező országokba történő kihelyezése révén, az arányok megfordultak. Az eladási ár 30%-a elegendő a termék előállítására, és 70% jut a forgalmazására.

Óriási tartalék maradt még a termékek forgalmazására fordított költségekben. (Már nem az volt a sikeres termék előállító cég, amelyik a legjobb egérfogót volt képes elkészíteni, hanem az, amelyik a legtöbbet tudott abból el is adni.) Az ok a csúcstechnika termékforgalmazásban való széleskörű alkalmazásának lassú térhódításában keresendő.

A közelmúltban - főként az Internet használatának elterjedését követően - a termékforgalmazás területén új vagyonteremtők bukkantak fel (pl. Jeff Bezos az Amazon.com cégnél).

Ha közelebbről vizsgáljuk meg a jelenséget, megállapíthatjuk, hogy napjainkban a termékforgalmazás területén is gyors változások vannak folyamatban. Maga az értékesítés is, két jól megkülönböztethető fő tevékenységre bontható szét:

  1. A fogyasztók kiokosítása, tájékoztatása és figyelemfelkeltése a számukra előnyöket biztosító, újonnan megjelenő termékek és szolgáltatások iránt (szellemi termékforgalmazás).

  2. A termékek fizikai eljuttatása a fogyasztókhoz (fizikai termékforgalmazás).

Ma már az egyik legjobban fizetett tevékenységgé kezd válni a fogyasztók és ügyfelek tájékoztatása, azokról az új termékekről és szolgáltatásokról, amelyekről még nem szereztek sehonnan sem tudomást.

Érdemes megemlíteni, hogy a XIX. századot megelőző időkben a vándorkereskedő idejének jelentős részét a termékei bemutatása és használatának elmagyarázása tette ki. A következő században a boltosokra hárult ez a feladat. A múlt században pedig az áruházaktól és a boltoktól a tömegkommunikációs eszközök átvették a termékforgalmazás nélkülözhetetlen hírvivő, felvilágosító funkcióját.

Ennek eredményeként aztán, az utóbbi 30 évben előállt az a helyzet, hogy sok esetben a vevő jobban ismerte a megvásárolandó terméket, mint maga az eladó.

A termékek kiszállítási, a fogyasztókhoz történő közvetlen eljuttatási módjaiban (különféle direkt értékesítési módszerek) bekövetkezett pozitív változás eredményeként a termékek fizikai forgalmazási költségei az előállításihoz hasonló minimális szintre csökkentek.

Igénybe vehető már hazánkban is a fizikai termékforgalmazás leghatékonyabb formája, az Internet kereskedelem (e-business). Ha a számítógépünk képernyőjén kiválasztjuk a nekünk megfelelő árút, néhány napon belül a postástól, vagy a szállító cég alkalmazottjától hitelkártyás, illetve készpénzfizetés ellenében már át is vehetjük azt.

Az itthoni Internet áruházak bármikor kipróbálhatók (pl. www.vebso.hu, www.fotexnet.hu, stb.), és a vásárlók számára egyidejűleg idő-, és pénzmegtakarítást is lehetővé tesznek.

A fentiekből következik, hogy ma már a termékárban a legnagyobb költséghányadot a kutatás-fejlesztési és a szellemi forgalmazási költségek alkotják, szemben az előállítás és a termékeknek a gyártótól a fogyasztóhoz történő eljuttatását képező, fizikai termékforgalmazás alacsony költségeivel.

A szellemi termékforgalmazásban rejlő anyagi lehetőségek kiaknázása, nagyon ígéretes jövedelemszerzési lehetőséget teremthet az új típusú szabad vállalkozások tulajdonosai számára.

Az nyilvánvaló, hogy a fogyasztók személyre szabott tájékoztatását, illetve "kiokosítását" egy még ismeretlen termékfajtára, a hagyományos újság-, rádió- és TV-reklámokkal nem lehet sikerrel megoldani.

Hányszor találkozik az ember a nagy "eladóterek" árufeltöltő targoncás alkalmazottaival, akiknek fogalmuk sincs a polcokra általuk kirakott termékek előnyeiről, sajátosságairól...

Új jövedelemszerzési lehetőséget teremt az úgynevezett "intelligens termékek" (megoldás = termék + szolgáltatás) forgalmazása, melyek használatához szorosan kötődik egy személyre szabott tanácsadói szolgáltatás is.

Egy újfajta értékesítő szakembercsoport képződése van folyamatban, akik nem csupán forgalmazói, hanem lelkes fogyasztói, és hasznos felhasználási tapasztalatokkal rendelkező tanácsadói is egyben, a fogyasztók számára jelenleg még ismeretlen termékeknek. Emellett olyan személyiségjegyekkel is rendelkeznek, hogy - optimista, pozitív beállítottságuknak köszönhetően - a környezetükben élők számára mindig szívesen látottak, és a jó hírek, érdekes új információk biztos forrását jelentik.

Amíg egy képmagnetofont a vásárlók egy használati utasítás alapján úgy-ahogy be tudnak - az alapfunkciók szintjén - állítani, de nem ilyen egyszerű a helyzet, mondjuk a táplálékkiegészítő készítmények alkalmazása esetén. Például az emberi szervezet optimális működésének biztosítása érdekében, célszerű a kezdeti tapasztalatok kiértékelése, és az annak megfelelő egyéni adagolási arányok meghatározása.

A lakásukban számítógép háttérrel rendelkező személyes marketing tanácsadók - a törzsfogyasztóik adatbázisában elraktározott információikra támaszkodva - ügyfeleik számára ideálisan testre szabott ajánlatokat készíthetnek.

Így kapcsolódik össze a csúcstechnika a megkülönböztetett, egyénre szabott és figyelmes bánásmóddal, amire a mai fogyasztók annyira ki

vannak éhezve. A konkurencia számára megközelíthetetlen törzsvásárlók előállítására ennél jobb recept ma még nem ismert.

Nem véletlen, hogy azok a kapcsolati marketinges cégek tudnak dinamikus fejlődést felmutatni, amelyek olyan termékekkel foglalkoznak, amelyekhez minél szélesebb körű szolgáltatás kapcsolható. A jól képzett termékforgalmazóik révén ezt a helyzetüket igyekeznek is kihasználni.

A távmunka szellemi termékforgalmazásban történő alkalmazhatóságának köszönhetően, még árcsökkentő hatás is bekövetkezhet.

Megjegyzés: A szellemi termékforgalmazás kifejezés NEM TÉVESZTENDŐ ÖSSZE a szellemi termékek (pl. szoftverek) forgalmazásával!


(Az oldalt Paul Zane Pilzer: "The next trillion" című könyve alapján Kajárik Béla késztette)


 

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Gigágá! Márton napján is gyertek a Mesetárba! Nemcsak libát, de kacsát is kaptok! Játsszatok velünk!    *****    A Nintendo a Nintendo Music-kal megint valami kiváló dolgot hozott létre! Alaposan nagyító alá vettem, az eredmény itt.    *****    Leanderek, Parfümök, Olajok, és Szépségápolási termékek! Használd a LEVI10 kupont és kapj 10% kedvezményt!Megnyitottunk    *****    Megjelent a Nintendo saját gyártású órája, a Nintendo Sound Clock Alarmo! Ha kíváncsi vagy, mit tud, itt olvashatsz róla    *****    Megnyílt a webáruházunk! Parfümök, Szépségápolási termékek, Olajok mind egy helyen! Nyitási akciók, siess mert limitált!    *****    Az általam legjobbnak vélt sportanimék listája itt olvasható. Top 10 Sportanime az Anime Odyssey-n!    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Megnyílt a webáruházunk! NYITÁSI AKCIÓK! Tusfürdõ+Fogkrém+Sampon+Izzadásgátló+multifunkcionális balzsam most csak 4.490!    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran!    *****    Veterán anime rajongók egyik kedvence a Vadmacska kommandó. Retrospektív cikket olvashatsz róla az Anime Odyssey blogban    *****    Parfümök, Olajok, Párologtatók mind egy weboldalon! Siess mert nyitási AKCIÓNK nem sokáig tart! Nagy kedvezmények várnak    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Aki érdeklõdik a horoszkópja után, az nem kíváncsi, hanem intelligens. Rendeld meg most és én segítek az értelmezésben!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött + napi agymenések és bölcseletek    *****    KARATE OKTATÁS *** kicsiknek és nagyoknak *** Budapest I. II. XII.kerületekben +36 70 779-55-77    *****    Augusztus 26-án Kutyák Világnapja! Gyertek a Mesetárba, és ünnepeljétek kutyás színezõkkel! Vau-vau!    *****    A horoszkóp elemzésed utáni érdeklõdés, nem kíváncsiság hanem intelligencia. Rendeld meg és nem fogod megbánni. Katt!!!    *****    Cikksorozatba kezdtem a PlayStation történelmérõl. Miért indult nehezen a Sony karrierje a konzoliparban?