NETWORK MARKETING - A jövő vállalkozása
Robert T. Kiyosaki riport
Robert Kiyosaki a Gazdag Papa könyvsorozat révén ismertté vált szerző, egy network marketinges folyóirat (NML) riporterének adott interjújában elmondta, hogy szerinte a fogyasztói hálózatos értékesítés, miért tekinthető a jövő ígéretes vállalkozásának.
Riporter: Mit tekinthetünk napjaink legintelligensebb jövedelemszerző stratégiájának?
Robert Kiyosaki: Itt az ideje, hogy az emberek saját vállalkozásukban kezdjenek el gondolkodni. Egy állásban dolgozni azt jelenti, hogy azért kapsz pénzt, hogy másnak a vállalkozásával törődj. A jelenlegi gazdasági helyzetben sokkal jobban jársz, ha a saját vállalkozásodon jár az agyad.
Az az ötlet, miszerint járj iskolába, szerezz jó bizonyítványt, keress egy biztos állást, és bízd magad a vállalatod és a kormány gondviselésére, alapjában az ipari forradalom idején született meg. Akkor ez egy jó megoldás volt - és az is maradt mindazok számára, akik 1930 előtt születtek.
Riporter: Miért nem működik még napjainkban is ez az ötlet?
Robert Kiyosaki: Azért, mert ma már a számítástechnika korszakában élünk. A játékszabályok megváltoztak. A nagy vállaltoknak az a véleménye, hogy ők már nem hajlandók tovább finanszírozni a dolgozóik nyugdíját - gondoskodjanak arról ők saját maguk.
Az embereknek a pénzért való dolgozás helyett, meg kellene tanulniuk a módját annak, hogyan dolgoztassák a pénzüket önmaguk helyett. Úgy látom, hogy a network marketing az egyik elsődleges eszköz, amely segít az embereknek a gondolkodásmódjuk és erőfeszítéseik irányának megváltoztatásában.
Egy hálózatépítőnek valóban a saját vállalkozásán jár állandóan az esze... az emberek többsége azonban, nem a saját vállalkozása rendszerének kialakításával foglalkozik.
Sokan azok közül, akik elhagyják az állásukat és saját vállalkozásba kezdenek, nem olyan vállalkozási rendszert hoznak létre, amelyik magában hordja a valódi függetlenség lehetőségét. - ők egyszerűen vásárolnak önmaguknak egy állást.
Egy kapcsolati marketinges termékforgalmazói vállalkozás az embereknek egy olyan kész, működőképes, vállalkozói rendszert biztosít, aminek megvan a potenciálja ahhoz, hogy ennél többet nyújtson.
Riporter: Mikor jött Ön erre rá?
Robert Kiyosaki: Tíz évembe került. Megint meghallgattam valakit, aki a fogyasztói hálózatos értékesítő vállalkozásához szeretett volna engem, partner-munkatársként toborozni - és ekkor "leesett a tantusz"!
Azt vettem észre, hogy itt egy hihetetlenül remek vállalkozási formáról van szó. Olyan rendszer ez, amely az emberek felfelé törekvésének elősegítésére szolgál, ahelyett, hogy lefelé nyomná őket.
Az információs technológia ezt az iparágat is meghódította, és a vállalkozást sokkal könnyebbé tette. Napjainkban már nem kell az embereknek azokon a kínokon és megpróbáltatásokon átmenniük, mint nekem, amikor a termékeimet annak idején próbáltam eladni.
A legtöbb barátom, aki saját vállalkozásait hozta létre, mind azt mondja, hogy ha most újra kellene kezdenie, akkor ő is egy network marketing céggel indítana. Hasonlóan, mint egy franchise vállalkozás esetében, ezt is könnyen el lehet kezdeni; ez is egy lehetőség az embereknek arra, hogy a saját vállalkozásukkal törődjenek anélkül, hogy meg kellene tenniük a hosszadalmas betanulással járó utat.
Amikor egyesek azt mondják, hogy a fogyasztói hálózatos értékesítés az egy "piramis rendszer", fogalmuk sincs róla, hogy miről beszélnek. Felépítését tekintve minden sikeres vállalkozás piramisnak lehetne nevezni.
Van viszont egy lényeges különbség: az olyan nagyvállalatok, mint a General Motors, IBM, és a Microsoft nem azzal a céllal jöttek létre, hogy elősegítsék az ember feljutását; a fő céljuk az, hogy a piramis csúcsán lévőket gazdaggá tegyék. Segíteni a gazdagokat, még inkább meggazdagodni.
Amikor elkezdtem kiértékelni a fogyasztói hálózatos termékforgalmazással foglalkozó cégek vállalkozásainak felépítését, rájöttem hogy az egy feje tetejére állított piramis. Az ilyen cégeknek a célja nem az, hogy "megtartson a helyeden" mint, mondjuk egy kereskedelmi menedzsert, vagy egy titkárnőt.
A fogyasztói hálózatos termékforgalmazó cégek sikere attól függ, hogy mennyire képesek felfelé húzni téged. És ekkor jöttem rá arra, hogy egy sikeres, stabil helyzetben lévő, tisztességes hálózatos termékforgalmazó cég valójában, egy igazi információs korszakbeli vállalatot testesít meg. A vállalkozásuk rendszere úgy van megalkotva, hogy elősegíti az emberek felfelé törekvését és megkönnyíti a szabaddá válásukat.
Ráadásul egyre jobb lesz a helyzetük.
Az információs technológia fejlődése ezt az iparágat is utolérte, és jelentősen megkönnyítette a működését. Az embereknek nem kell többé azokon a megpróbáltatásokon és nehézségeken átesniük, amiben nekem annak idején részem volt, a pénztárca értékesítő vállalkozásomban.
Riporter: Azt akarja mondani, hogy a fogyasztói hálózatos értékesítés egy olyan vállalkozói rendszer, ami lehetővé teszi számunkra, hogy mi gondoskodjunk a saját nyugdíjunkról?
Robert Kiyosaki: Bizonyos értelemben igen. De én valójában arra biztatom az embereket, hogy teljesen gondolják újra a nyugdíjazásuk alapkoncepcióját. Alkalmazottként a legtöbben beletörődnek abba, hogy a nyugdíjba vonulásukat követően kevesebb lesz a jövedelmük is.
Folyton csak mindenütt tolakodnak az orvosi ellátás, és különféle nyugdíjkedvezmények megszerzéséért, mivel nem tudják, hogyan hozzanak létre saját maguknak egy olyan rendszert, ami folyamatos jogdíjszerű jövedelmet biztosíthat számukra, azt követően, hogy már nem dolgoznak többé a munkahelyükön.
Ezért aztán beletörődnek abba, hogy nyugdíjasként sokkal kevesebből kell kijönniük, mint abban az időben, amikor még állásuk volt. Gyakorlatilag betervezik önmaguknak azt, hogy öregkorukra szegények legyenek.
Nekem nincsen nyugdíjba vonulási tervem, és a legtöbb barátom sem rendelkezik ilyennel. Befektetéseim, vállalataim, bérbe adott ingatlanjaim vannak, amelyek nekem folyamatos pénzbefolyást biztosítanak, akár dolgozom, akár nem. Én már jó néhány éve nyugdíjaztam magam.
|
További érdekes oldalak:
|