Szeretnl a szerencsd kovcsa lenni?
Fura egy krds ugye?
Pedig, nagyon is gyakorlatias s ma mr megvalsthat dologrl van sz. Az nmagunk szerencss helyzetbehozsnak mestersge ugyanis - az iskolban tanult tantrgyakhoz hasonlan - elsajtthat! A "tantrgy" sajtos jellegbl addik azonban, hogy ppen az iskolkban nem oktatjk...
Kitl s hogyan sajtthat ez el? Merl fel mindjrt a kzzel foghat, gyakorlatias krds.
Nos, KITL?
Azoktl a szemlyektl, akiknek mr ez sikerlt, s birtokban vannak ennek a szerencsekovcsolsi jrtassgnak, ismerik a szksges alapelveket, recepteket s mdszereket.
HOGYAN?
Egyszeren csak kvetjk ezeknek a szemlyeknek a tancsait, mdszereit s elsajttjuk a gondolkodsi szoksaikat, szjrsukat.
MIRT nem oktatjk ezt az "letbevgan fontos" tantrgyat - ktelez tantrgyknt - az iskolkban?
Azrt, mert a szerencsekovcsols titkait ismer, s azoknak- sajt, meglt tapasztalataik alapjn trtn - oktatsra alkalmas szemlyeknek csak a magnoktats egy jszer, sajtos - a kzvetlen rtkestssel sszefgg - vllalkozsi formjban ri meg ezzel foglalkozniuk. k ugyanis a napjaink kihvsaira megfelel vlaszadshoz nlklzhetetlen, pozitv belltottsg s hozzlls, optimizmus, az nfoglalkoztat vllalkozi szemlletmd, az nmagunknak dolgozs elnyeit tisztn lt gondolkodsmd mellett, szmos olyan egyb "hinytantrgyakat" is oktatnak, amelyek nem szerepelnek a hagyomnyos iskolai oktats tanrendjben.
Mit oktatnak akkor jelenleg az iskolkban, milyen ismeretek elsajttsra pocskoljk el drga idejket a mai gyerekek? - merl fel a jogos krds.
A jelek szerint minden bizonnyal a mg az ipari forradalom rdekeit maximlisan figyelembe vev szempontrendszer alapjn meghatrozott tantrgyakat, melyek nlklzhetetlenek a klnfle szakmk alapjainak elsajttshoz. Hogy a megfelel bizonytvny birtokban aztn, szerezzenek magunknak egy j vllaltnl egy jl fizet llst, amibl tisztessgesen meglhetnek. s mg az ids veinkre is meg fognak tudni majd takartani magunknak egy kicsit a kapott jvedelmnkbl.
No, ez az a koncepci, aminek a vlsgjeleit ma mr kezdik egyre tbben a sajt brkn megtapasztalni, csak egyelre sehogyan sem kpesek "a jzanabbik" eszkkel felfogni...
Persze trgyi oka is van annak, hogy a nevezett "hinytantrgyak" nem szerepelnek az iskolai tanrendekben. Az oktatsi intzmnyekben dolgoz szemlyek nmaguk is hinyban vannak ezeknek az ismereteknek, nincsenek gyakorlati tapasztalataik ezen a terleten, mivel nem erre kpeztk ki ket.
Akiknek ugyanis - nem kevs id, erfeszts s ldozathozatal - eredmnyeknt sikerlt erre a szerencsekovcs kpessgre szert tennik, azoknak alkalmazottknt egyszeren nem ri meg a tudsukat brmunkban rtkestenik. k a tapasztalatukat s ismereteiket szvesebben fektetik be az olyan szemlyekbe, akikben megvan a kell elszntsg sorsuk jobbra fordtsra, nem elgednek meg az tlagemberekre oly jellemz puszta vgyakozssal. Cltudatosan s kell hozzrtssel vlasztjk ki a "tantvnyaikat", s mr messzirl felismerik s elkerlik azokat, akik csupn a heti lott szelvnyk gondos kitltsre koncentrlva, szrke ignytelensgben lik le az letket, s abban remnykednek, hogy egyszer csak - szerintk teljesen megrdemelten - az lkbe hullik majd az htott manna...
Hihetetlen, de mgis igaz!
A szerencsekovcsols megtanulhat!
Radsul ehhez a tanulshoz mg sztndj is kaphat!
Hogyan van ez? Igen jl olvastad. Ma mr vannak olyan cgek, amelyek megfizetik az embernek azt, ha nmagnak egy jobb vltozatt hajland ellltani.
Az alapvet tevkenysget valamennyien mr 3-4 ves korunk ta sztnsen vgezzk. Hiszen amikor felfedeztnk valami jdonsgot, s megtanultuk azt hasznlni, szvesen megmutattuk a jtsztrasainknak, s meg is tantottuk ket annak a hasznlatra. Mindezt ingyen, nzetlenl, a reflexeink ltal vezrelve rmmel tettk.
Nos, a helyzet mra annyiban vltozott meg, hogy ezrt most mr pnzt is kaphatunk.
Ahhoz viszont, hogy a mai tmegmdia ltal biztostott reklmzn kzepette, kpesek legynk magunkra vonni az emberek figyelmt, rdemes alaposan megfigyelni azok viselkedst a gyorsan vltoz krlmnyeink kztt. Ennek rdekben az tlagosnl jval jobban kell tudnunk az emberekhez rtennk. Knnyen szba kell tudnunk velk elegyedni, illetve nem rt, ha szmunkra egyltaln nem okoz problmt, hogy jl ki tudjunk jnni velk.
Mindennek a kulcsa az nmagunkhoz rtsben rejlik. gy el is jutottunk napjaink egyre divatosabb kifejezshez s fogalmhoz, az nfejlesztshez, az lethosszig tanulshoz, ms szavakkal kifejezve, a szemlyisgnk folyamatos gyaraptshoz.
Igen jl rtetted, napjainkban a boldogulsunkhoz vezet egyik t, a szemlyisgnk fejlesztsn, s - pldnkkal mintakpl szolglva - msoknak is erre val sztnzsn keresztl vezet.
A mr korbban emltett sztndj anyagi htternek megteremtshez az eszkzt - a pnzcsinl gpezetet - az otthoni krlmnyek kztt, tvmunkban vgzett gyflbart Marketing jelenti. Ez egy nzetlen problmamegold tevkenysg, nem pedig, egy ns rdekbl vgzett, ktsgbeesett, rbeszl prblkozs!
Az elrhet jvedelem mrtkegysge - a pnz - azt a mrszmot testesti meg, ami kifejezi, hogy mennyire vagyunk hatkonyak a msok rdekben vgzett problmamegold szolgltatsunkban.
Sajtossga ennek az jfajta "eszkznek" - pnzcsinl gpezetnek -, hogy a kapott anyagi s erklcsi jutalom a befektetett munknkkal nem egyenesen arnyos, hanem hatvnyozottan!
A szerencsekovcsolsi ismereteink tadsnak eredmnyeknt, msokat szerencssebb tve, mi magunk is - trvnyszeren - szerencssebbek lesznk.
Ezeknek a gondolatoknak a kzreadsval kvntam felhvni a figyelmet arra, hogy egy "tlagembernek" is mennyire optimlis lehetsge nylik az rtkteremts megvalstsra - ami az egyetlen s rk rvny nyeresgforrs - a mai krlmnyeink kztt.
Milliomos szjrs:
"A milliomoss vls folyamata nem azonos minden esetben. Vannak viszont olyan szemlyisgjegyek, amelyek valamennyi nerbl milliomoss vlt szemlynl megtallhatk, mint pldul a bsges optimizmus, az nbizalom s a j kapcsolatpt kpessg. Termszetesen kisebb eltrsek is megfigyelhetk, de minden ktsget kizran ltezik egy sablon, amit rdemes kvetni." (Annalena Lobb)
Forrs: Kajrik Bla
|